Dag 13: Rollag – Meheia

Jeg våknet tidlig, sengen var ikke laget for meg.  Det var like greit å komme seg avgårde.  Det var helt stille på campingplassen – alle lå og sov.  Jeg brukte en del tid, spiste frokost (matpakken fra Haugastøl) og drakk litt Solo.  Deretter soset jeg litt rundt, hørte på radioen og ryddet.  Så ble sykkelen pakket og jeg satte avgårde litt etter halv syv.

Det gikk litt treigt denne morgenen.  Det var litt kaldt så det tok litt tid før jeg kom opp i fart.  Det ble ikke noe full pinne i dag, dette er jo den siste etappen.  Etter hvert så kom solen skikkelig frem.  Den var der hele tiden, men det er en del fjell nedover Numedalen – så det var derfor det tok litt tid før solen gav varme

Morgenstemning langs Lågen

Det er vakre farger langs denne elven, og det oser stillhet.  I nærheten av Lampeland så gikk jeg inn for frokost.  Det ble både kaffe, sjokolademelk og en barguette.  Dette gav kraft nok til å trille inn til Kongsberg.

Herifra er vi på helt kjente trakter.  Det var god temperatur nå, så jeg tok av meg overtrekksbuksen og vindjakken.  Deretter ble det en liten is og en cola i solen.  Så var det de siste 15 km – og frem til nå hadde det ikke vært en bakke i det hele tatt.  Nå viste jeg at det blir en del bakker, ikke mange med de er seige.  Den værste er opp Saggrenda og deretter kun et par bakker igjen før jeg svinger av på hytteveien.

Grusveien opp til Hytten

Da er det ikke mer enn 3 km igjen.  Så nå er det bare å traske opp de siste høydemeterne.  Det har vært en meget spennende og opplevelsesrik reise fra Berkåk og frem til hytten på Meheia.  Jeg ble tatt vell i mot både av sønnen, 2 hunder og en snekker.  Da går jeg inn for landing etter vel gjennomført sykkeltur

Fremme på hytten

Den siste etappen var på 75,43 km – 575 Høydemeter, temperatur min 6 grader, gj.sn 16 og maksimum 27

Det blir ikke flere daglige innlegg på denne bloggen, men jeg kommer til å gjøre en liten oppsummering når det har gått noen dager.  Nå begynner litt hyttebygging, og det ligger 14 tonn med pukk som skal trilles rundt og opp i et hull + noe annet småting.