Torsdag – vi reiser til Honolulu

fredag 3. august , 2018 kl. 10:30 i Hawaii - tur med fruen. 0 kommentarer »

Vi våknet tidlig fordi vi ville pakke koffertene før vi skulle spise frokost.  Det var om å gjøre og fixe alt slik at vi fikk noen timer på solstolen før vi måtte sjekke ut av hotellet.  Vi hadde satset på at vi kunne få sen utsjekk – gjerne fra kl 11 til kl 12, men nei det fikk vi ikke.  Lite fleksibilitet vil jeg kalle dette, men det er jo ikke noe vi kan gjøre med det.  Vi fikk slappet litt av på solstolene før vi måtte sjekke ut.  Da fikk vi en anledning til å sitte pent å vente i resepsjonen en times tid.  Det er jo ikke spesielt produktivt å sitte her, men det funket.  Ellen leste en bok mens Espen skrev på bloggen sin.  Slik går da tiden.  Det gikk forholdsvis greit. Da tiden var inn – fikk vi tranport ut til flypassen. Det blir mye tid som går med når vi har slik transportetapper, og før vi vet ordet av det så er vi kommet til Honolulu.  Her praiet vi en taxi som kjørte oss pent ned til Hilton on Waikiki som det heter.  Er litt usikker på hvor stort hotellet er, men det er ihvertfall høyt.  37 etasjer – og vi bor i 27 etasje.  Vi har bestilt delux rom med utsikt over Waikiki beach.  Vi hadde både utsikt og en liten terrasse.  En fantastisk utsikt, men noe skremmende med en liten terrasse så fordømt høyt over bakken.  Vi var ikke mange minuttene på rommet før vi gikk en tur ut.  Her må vi utnytte alle de minuttene som vi har.  En tur på Waikiki beach er et must.  Vi tok på oss noe lettere klær og så ruslet vi nedover stranden.
Vi hadde lest i VG at de anbefaler Duke`s som et supert spisested på stranden.  Denne fant vi ganske raskt – og her stoppet vi.  Vi var blitt litt sultne samtidig som det snart var middagstid.  Klokken nærmet seg 17.  Solen skinte fra nesten blå himmel og vi var så heldig at vi fikk et bord nesten helt ute på stranden.  Her bestilte vi en flaske med muserende rosevin sammen med forrett og hovedrett.  Desserten får vi ta et annet sted.  Her koste vi oss lenge – helt frem til at solen snart skulle gå ned.  Solnedgang ved stranden er alltid en klar vinner i en sådann stund.  Espen tok føringen og gikk målbevist utover stranden og han hadde en lite pir som målgang.  Her satt vi ute på moloen og så at solen beveget seg nedover og snart møtte land før det ble mørkt.  Et utsøkt øyeblikk både for kamera og for øyet.  Det blir fort mørkt når solen forsvinner – og allerede litt før 7 var det bortimot mørkt.  Vi prøvde å finne et sted hvor vi kunne ta en drink og dessert – det fant vi først når vi kom tilbake til hotellet.  Da satt vi oss i baren – bestilte 2 GT og en liten is til minstemann.  Kvelden ble ung for oss denne dagen også.  Vi pørvde å holde oss våkne ved å se på Snømannen (Jo Nesbø) på TV, men det klarte vi ikke.  Vi hadde sett den filmen før på kino i Norge  – så det var helt greit at vi slapp å se den en gang til.  Det tar noe tid å forflytte seg mellom 2 øyer, men denne gangen kom vi til noe stort og fantastisk, som blir veldig bra.  I morgen har vi tenkt å spise frokost på Duke´s og så leie noen solstoler og parasoll, så kort sagt – dagen i morgen blir en dag på stranden.