Fredag – en dag på Waikiki Beach

søndag 12. august , 2018 kl. 20:37 i Hawaii - tur med fruen. 0 kommentarer »

Fredag morgen – solen skinner og dette blir nok en super dag.  Vi tok det litt rolig på morgenen.  Laget en kopp kaffe som vi drakk på den lille balkongen på 27 etasje.  Vi sitter som sagt høyt opp «nesten i luften».  Vi har trukket inn mot veggen så mye som mulig – det blir litt mindre farlig da …., så sier følelsen.  Her nyter vi livet og myser litt utover Honolulu og Waikiki Beach.  Mens vi sitter her kommer det noen drypp fra himmelen, ikke mange men det blir ganske sjamerende å sitter «på toppen av verden» å se en regnbue som viser seg på himmelen.  Vi nyter det så lenge som mulig.  Vi hadde tenkt å spise frokost på Duke´s, men det ble det ikke noe av. Vi var ikke spesielt sultne og da er det ikke noen vits med å starte foringen så tidlig på morgenen.  Vi skal utforske bading og soling på denne berømte stranden og da må vi komme i gang.  Kaffe ble drukket – og jeg tror jammen Espen tok seg en kopp ekstra.  Det er alltid godt med en ekstra kick – traktekaffe med en ekstra skje med pulverkaffe på toppen.  Badetøyet kom på og vi smurte oss inn med solkrem før vi landet på stranden.  Vi tok med oss våre egne håndklær – vi hadde ikke skjønt at hotellet selvsagt har håndklær som vi kan ta med oss på stranden.  Stranden lå klar for oss – tidlig på morgenen så var det veldig god plass.  Vi kunne velge å vrake og fant et supert sted.  Her kunne vi slenge oss ned.  Vi fant fort ut at solstoler og parasoll kunne være en god investering i dag.  Det kunne vi leie her på stranden til en dagsleie på 50$.  Kanskje noe dyrt – men på denne ferieturen så betyr ikke dette noe i grunnen.  Vi koste oss på stolene, både under og ved siden av parasollen. Bølgene skvulpet inn mot stranden – et yrende liv og solen varmet kanskje noe i overkant.  Vi badet, solte oss og faktisk spiste frokost på stranden.  Espen ruslet bort til ABC butikken og kjøpte inn juice og noen «brødblingser» – og det smakte helt greit og var akkurat passe til å starte dagen med.  Her lå vi hele dagen – nesten til solen hadde gått ned.  Folkelivet var helt utrolig – barn hoppet og spratt i vannkanten og unge som gamle hadde en flott dag på stranden.  Lunsjen ble også spist på solstolene sammen med 20 postkort som ble skrevet med svett penn under parasollen.  Lettere grillet og noe varm i toppen – ruslet vi tilbake til hotellet.  Dusjen ble lang – mye sand som skulle vaskes bort.  I går spiste vi på Duke´s som ble anbefalt av VG  – reisetips og i dag bestemte vi oss for å spise på Cheesecake Factory.  Det gjorde vi og ble positivt overrasket over maten på stedet.  Restauranten var kjempe stor – vi kan kalle den enorm.  Da blir vi litt skeptisk til kvalitet på maten og hvor hurtig vil dette gå, men her tok vi skammelig feil.  Vi startet middagen med en Strawberry daiquiri som gav så pass mye mersmak at Espen tok en ekstra.  Det passet vel ikke helt til pasta, men det fikk gå.  Bildet av Ellen ble tatt med mobilen til Espen – så på dette tidspunktet så var alt ok og mobilen i bruk, men det ble noe oppstyr litt senere på kvelden.  Vi spiste godt og porsjonene er det vi vil kalle – noe i overkant.  Egentlig så kunne vi dele på en middagsrett uten å gå sultne fra bordet.  Vi hadde i grunnen bestemt oss for å spise en kake på dette kjente stedet, men magen hadde ikke plass.  Etter middagen ruslet vi litt rundt – kjøpte nye glass til Espens sine solbriller og fant veien trygt tilbake til hotellet.  Her tok vi en GT i baren og Espen skulle ta et nytt bilde med mobilen, men hvor var den.  Han lette frem og tilbake i sekken – men ingen mobil.  Ellen ringte til den – men så oppegående som han er – så er den på «stille modus».  Noe rød i toppen – miste mobilen på dette tidspunktet er ikke helt optimalt.  Ellen gikk opp på rommet, mens jeg gikk tilbake til restauranten.  Kanskje mobilen lå igjen på bordet da vi gikk.  Ikke noe mobil her – og ei heller i butikken hvor vi kjøpte brilleglassene.  Slukøret ruslet jeg tilbake til hotellet og tenkte – hva gjør jeg nå.  Uten mobil, helt ny (bare 2 uker gammel) – ikke bra.  Vel tilbake på rommet og fikk noe trøst av Ellen – så sjekket vi sekken en gang til.  Hva fant vi – jopp min mobil et helt annet sted enn der hvor den skulle være.  Mange problemer forsvant fra skuldrene og kvelden ble avsluttet med et stort smil.