Torsdag – første dagen på Hawaii

fredag 27. juli , 2018 kl. 05:51 i Hawaii - tur med fruen. 0 kommentarer »

Vi våknet rundt kl 0630 torsdag morgen etter en god natt søvn.  Solen tittet litt igjennom vinduet men kom ikke helt til.  Det var litt spredte skyer og det forkludrer litt av solens aktivitet.  Vi åpnet døren til terassen og tittet ut.  Vi kom så sent i går at vi ikke helt viste hvordan utsikten vår var.  Vi lå helt nede ved strandkanten.  Noe grønt gress før bølgene treffer land.  Vi hadde bestilt med Osean View – og det fikk vi.  Her får vi en utsikt hvor vi kan drømme oss bort flere ganger. -Vi puslet litt på rommet før vi kokte opp litt vann og drakk en god kopp kaffe og myste utover stranden og sjøen.  Etter kaffen ble det frokost. Siden dette var første dagen så kunne vi ikke alle reglene.  Ellen gikk for å sjekke oss inn til frokosten mens Espen gikk å satte seg på et av utebordene.  Det var ikke helt etter regelboken.  Her skulle vi bli henvist til et bord og ikke bare ta det som passet oss best.  Jeg får se om jeg husker dette til i morgen.  Frokosten var en buffé.  Ikke slik som vi kjenner frokostbordene fra Norge dessverre, men mer en amerikansk type.  Veldig lite med pålegg og desto mer av egg, bacon, pannekaker, vafler, frukt osv.  Vi fant da noe som vi spiste men det ble litt mer av det usunne denne gangen.  Kaffe bestilte vi også – og det blir nok siste gangen.  Selv Ellen syntes den var tynn.  Hennes kommentar var at her bruker de en til en når de lager kaffe, en kaffebønne og en liter vann. Så gærnt var det ikke, de hadde nok brukt 2 kaffebønner på literen.  Uansett så koste vi oss med frokosten og lot øynene hvile på den fine utsikten fra frokost bordet.  Etter litt mar i kroppen gikk vi på en oppdagelsesreise på hotellet. Vi hadde ikke brukt så mye tid på det i går da vi kom samtidig som det var mørkt også.  Hotellet var noe større enn det vi oberverte i går.  Vi tok en tur innom treningssenteret før vi dro rundt alle bassengene og ute området.  Tilslutt tok vi oss en tur nedom stranden.  Her var det noen som skulle oppleve en forsinket soloppgang, mens andre bare ruslet rundt og så på bølgene.  Vi var i den siste kategorien – vi gikk bare å rundt og lot tankene fly.  Før vi gikk tilbake til rommet tok jeg dette bildet av den delen av hoteller hvor vi bor (balkong helt til venstre, nederst i bildet til høyre).  Vi har som dere ser en av det beste Ocean View balkongene denne gangen.  Det er ikke anbefalt at vi skal bade i sjøen.  Her blåser det alltid og strømmen i vannet er sterk nok til at de har hengt opp et rødt flagg.  Helt ok for oss – vi kan gjerne bade og sole oss fra bassenget. Vi sløvet mye ved bassenget i dag, hørte på NRK nattradioen og hadde det aldeles utmerket.  Da det nærmet seg lunsj ruslet vi ca 50 meter bort til grillen hvor vi fikk en hamburger og en stekt kyllingbryst i et hamburgerbrød,  Kyllingen smakte i grunnen best  – mest smak og noe bedre konsistens.  Det blir litt lite aktivitet slik dager, men en tur langs stranden gjorde godt etter lunsj.  Her plukket vi opp litt plastikk mens vi ruslet – noe god samvittighet fikk vi av det.  Solen stekte godt bak et tynt lag med skyer.  Vi kjente ikke at den tok før vi ruslet inn noe senere på dagen.  Espen ruslet bort til treningssenteret og tok en liten løpetur. I starten tenkte han ikke på at tredemøllen var stilt inn på miles – så han trykket hastigheten på litt over 10 og renget med at det var 10 km i timen.  Det var det ikke – nærmere 10 miles pr time – og det blir fort litt over 16 km i timen.  Det gikk radig en liten stund, men den farten ble kun kortvarig.  Kom ned i 6,8 miles som tilsvarer rett i underkant av 11 km/t.  Det var mer enn fort nok i den varmen.  Vi var mer en mette etter en noe sen lunsj . så vi skippet middagene.  Det ble et glass hvitvin og cola til minstemann og et par munfuller med noe bruchetta.  Før vi slo av lyset om kvelden tok vi 2 runder med yatzy med en seier til hver av oss. Første dagen på Hawaii gokk mot slutten, en varm dag men den ble meget vellykket.