Mandag – femte dagen på tur

onsdag 1. august , 2018 kl. 10:25 i Hawaii - tur med fruen. 0 kommentarer »

Så var helgen over – og hverdagen står for døren.  Etter et lite opphold på treningssenteret for oss begge to – startet dagen med et lite smell.  På turen til frokosten startet et kraftig regnvær.  Det sprutet ned og som en kanskje ser på bildet så slår dråpene kraftig mot fiskedammen.  Det regnet ganske friskt en halvtimes tid, nok til at det ble rimelig vått ute.  Regnværet begynte raskt og det sluttet raskt.  Etter en lang og god frokost ruslet vi ut til bilen som vi skulle levere tilbake.  Før vi kom så langt – måtte vi fylle bensin. Vi tenkte samtidig at vi skulle innom et supermarked slik at vi kunne kjøpe litt lunsjmat for de neste dagene.  Vi blir litt fort lei disse varme lunsjene som vi får her på hotellet.  Når vi leter etter et supermarked – finner vi ikke det med en gang.  Vi kjørte litt rundt før vi fant det.  Her kjøpte vi juice, kalkunpålegg, hvitost og knekkebrød.  I butikken som vi handlet så hadde de Wasa Havre knekkebrød – det vil vi ha.  Grovt og litt mer fiber enn i den loffen vi får på hotellet.  Vi fylte bensin før vi trillet inn på flyplassen og fikk levert leiebilen.  Tilbake på hotellet smurte vi oss godt inn med solkrem før vi landet på solstolene ved bassenget.  Været var litt overskyet – med sprette solstråler. Her lå vi frem til lunsj – og dagens lunsj bestod av kalkun oppå havreknekkebrød.  Dette skal bli knall.  Vi satt oss godt til på vår egen terrasse  med knekkebrødpakken og diverse pålegg.  Dette ble en balansert og sunn lunsj, for en gang skyld.  Vår private spisepause ble avsluttet med en sterk kaffe og en liten bit av en sjokolade.  Vi landet trygt ned på de samme solstolene som vi hadde før vår pause.  Det var stille og rolig på bassengkanten.  Espen hørte på nattradioen på NRK, mens Ellen lyttet på en lydbok.  Vi hadde det alldeles utmerket.  Det var ikke bare vi som nøt denne tiden etter lunsj.  Det samme gjorde lille hønemor og de 7 kyllingene hun hadde.  Hønemor var litt urolig og fulgte nøye med hva jeg holdt på med, men barna hennes bekymret seg ikke i det hele tatt.  De lå tett inntil mammaen sin og sov så godt.  Jeg trakk meg stille tilbake og landet uten å bråke på min solseng – da kunne hønemor også legge seg ned uten å følge med hva jeg holdt på med.

På et tidspunkt så blir det litt kjedelig å ligge på solsengen å høre på NRK.  Vi gikk inn på rommet og åpnet en flaske med rosevin som vi hadde i kjøleskapet.  Vi tok oss noen glass med vin sammen med Polly peanøtter som vi hadde med fra Norge.  Her satt vi frem til middagen som skulle inntaes på hotellets restaurant.  I dag skeiet vi skikkelig ut.  En coctail før maten. forrett, hovedrett og dessert til minstemann.     Vi var fornøyd med maten i dag også. Amerikanerne er jo ikke kjent for å lage mat av ypperste kvalitet  – og da blir slik middager litt for kjedelige for oss. Vi ble da mette i dag også.  Dagen ble avsluttet med 2 Yatzy omganger i sengen.  Vi vant en hver.  Da lukker vi dagboken for i dag og ser frem til morgendagen hvor vi skal padle kajakk og oppleve litt mer enn basseng ønskene.