Lørdag – vi starter på cruiset

søndag 12. august , 2018 kl. 21:26 i Hawaii - tur med fruen. 0 kommentarer »

Lørdagen kom med et stort smil.  Alt var helt tipp topp.  Kaffe på terrassen utenfor rommet.  Solen skinte og hva mer kan vi forlange.  Det var noe vind ute, ikke forstyrrende på land, men hvordan blir det ute på sjøen.  Vi skulle dra til båten litt over 12 – så det ble ikke noe strandtur i dag.  Hotellet hadde et svømmebasseng i 10 etg – kanskje vi skulle prøve det et par timer.  Her kan vi også kose oss – ikke mye folk så tidlig på morgenkvisten.  Vi var de første og da vi gikk så var det 2 par til.  Jeg vil tro at Waikiki stranden har en noe større tiltrekningskraft enn et basseng i 10 etasje.  Her ble vi til vi måtte sjekke ut.  Det var litt tidlig for å reise ut til båten.  Bagasjen ble plassert hos «bell boy» så ruslet vi en tur på byen.  Alle postkortene ble postet på postkontoret – før vi tok en rask stopp for frokost eller kanskje lunsj.  Det ble en pizza på en takterrasse før vi var tilbake på hotellet hvor vi hentet koffertene og praiet en taxi som tok oss ut til havnen.  Det var ikke lange biten, men helt definitivt for langt å gå. Båten lå og ventet på oss.  Pride of America som tilhører Norwegian Cruise Line.  Ikke mye norsk  – men navnet på eieren er det nærmeste vi kommer det norske.  Dette skulle bli knall.  Båten er ikke av den største – noe over 2000 passasjerer og et mannskap på 900.  Ikke mye folk men i starten når alle er på dekk så blir det et volum dette også.  Det tar jo litt tid før vi får lugaren – og da flyter folk litt rundt.  Det gikk fort å komme igjennom alle innsjekkings-punktene og vi fant en bar hvor vi kunne ta en velkomstdrink før vi kunne flytte inn på lugaren.  Her tok vi en ny stopp i bakken på vår lille lugarterrasse  etter at vi hadde tømt alle koffertene og plassert alt inn i skap og skuffer.  Ikke dumt dette livet – dette kan jeg nok holde ut en ukes tid.  Da båten slapp fortøyningen og vi startet på reisen – da ble det slutt på internett.  Kjøpe seg inn på båtens WIFI er en kostbar affære.  De skulle ha ca 1400 kr dagen – og det er det ikke verdt.  Da fikk vi heller stoppe bloggingen og bare si at å cruise rundt mellom de store Hawaii øyene er en super ferie.  Mye god mat, god drikke, mange inntrykk og ikke minst mange hyggelige folk som vi kom i kontakt med.  Hawaii ferien avsluttes før på bloggen enn i virkeligheten, men det får være.  Snipp, snapp ute  – nå er denne blogghistorien over.  Det kommer kanskje nye blogger, men ikke før neste år.